ESCOLTA EL LEMA DEL BLOG

jueves, 10 de julio de 2008

CCC A FIGUERES

Acabo de veure la “imatge” de Figueres CCC’09, Capital de la Cultura Catalana, i que voleu que us digui... No passarà als annals (sempre m'ha agradat aquesta paraula) de la història per ser un cant a l’originalitat, la veritat (http://www.regibloc.cat/ccc-iii-imatge). La tramuntana és un signe diferenciador de terres empordaneses, sí, però si ens hem de fixar en el fi últim de la promoció, que és posar en el mapa cultural català a una Figueres moderna i pluridisciplinar socioculturalment parlant, i sobretot, i potser lo més important, no monopolitzada per la gegantina ombra que emana la figura de Dalí, doncs crec que la imatge, honestament, és una puta merda. A més, deixant de banda el dubtós valor estètic de les imatges, quin sentit té fotografiar a diferents persones víctimes de la tramuntana sense cap altre connotació sociocultural que un insuls fons urbà? Val a dir, que de les set imatges que composen la campanya visual, cinc podrien fer referència perfectament a qualsevol indret, i les dos restants, són un pèl més personals per què la cúpula i la Torre Galatea del Museu Dalí fan -com no- acte de presència. Potser ha faltat fer una mica d’anàlisi profund sobre coses de Figueres típiques de veritat (activitats, personatges, arquitectura, gastronomia, etcètera), elements més populars i potser no tant coneguts a fora, alguna cosa més per plasmar en una fotografia que una estúpida i insípida imatge d’uns pobres desgraciats amb el cabell a lo Robert Smith. En definitiva, una campanya molt simple i molt poc creativa, en la línia de lo que s’anuncia, en la línia de Figueres CCC, "teléfono de contacto NUEVE-CERO-DOS, VEINTE-VEINTIUNO-VEINTIDÓS".

Josep Marià Sayol i Gutiérrez

Figueres Capital de la Cultura Catalana' 09, una campanya publicitària no especialment propera a Ogilvy, sinó més aviat a CCC.

No hay comentarios: